סידור פרחים לאירועים: מה שחשוב לדעת לפני שמחליטים

תוכן עניינים

סידור פרחים יכול להוות חלק מרכזי ביותר בתכנון אירועים מאחר ואין להקל בו ראש. ביום הגדול שלך, בבר/בת מצווה, או באירוע עסקי משמעותי, תרצו לעשות את הרושם הנכון באווירה הנכונה. פרחים מוסיפים אווירה, רעננות וקסם לכל אירוע ומשדרים חגיגיות לאורחים. על מנת לקלוע בול בסידור פרחים לאירועים, ישנם כמה נושאים שלא כדאי להתעלם מהם:

סידור פרחים לאירוע

 

הבחירה בסוגי פרחים לסידור פרחים לאירועים

פרחים יכולים להיות רומנטיים, צבעוניים, מינימליסטיים או עשירים במיוחד. עליכם לבחור בסוגי הפרחים שמתאימים לסגנון ולתחושה שאתם רוצים להעניק לאירוע. בחירה בסוגי פרחים היא תהליך מרתק וחשוב בתכנון סידור פרחים לאירועים. סוגי הפרחים שתבחרו ישפיעו על המראה הכללי של האירוע ויאפשרו לכם לשדר את התחושה והסגנון שאתם רוצים ליצור. 

התחשבו במשמעות הפרחים שונים. לדוגמה, שושנה או ליליום מייצג אווירה רומנטית, גם ורדים לעיתים משמשים לאהבה רומנטית, בעוד ששְׁבַטְבַּט יכול להיות משומש עבור ימי הולדת או אירועים שמתקיימים בטבע.

על מנת לבחור את הפרח המתאים לסידור פרחים אני ממליץ להשקיע זמן לחשוב על משמעות אישית שמתאימה לאירוע ולמעמד. זה יכול להיות צבע מועדף, סוג פרח מיוחד, או סיפור אישי שרלוונטי לאורחים.

כמובן שיש להתחשב גם בסוגי הפרחים הזמינים והטריים עשויים להשתנות בהתאם לעונה. זה חשוב לקחת בחשבון את העונה כאשר אתם בוחרים בפרחים. לדוגמה, אירוע בקיץ יכול לכלול גרניום, פטוניה, טגטס ועוד. בעוד שאירוע בחורף עשוי לכלול פרחי אדמוניות וחרציות.

הבחירה בסוגי פרחים היא אחת החלקות הכי חשובות בתכנון האירוע ויכולה ליצור הבדל משמעותי במראה ובתחושה של האירוע שלכם. זכרו לשקול את הנקודות פה למעלה ולבחור את הפרחים שישתלבו הכי טוב עם חזון האירוע שלכם.

 

איזה צבע פרחים לאיזה אירוע?

כל צבע משמעותו משהו אחר. לדוגמה, הצבע הלבן מסמל להוד והדר, לטהרה ולפשטות ומתאים בדרך כלל לחתונות, בעוד שהצבע האדום מרמז לחום, לאהבה ולתשוקה. זה חשוב להבין את המשמעות שבצבעי הפרחים כאשר אתם מתלבטים ביניהם. אמנם שניהם מתאימים לנושאי אהבה אך התאמתם עלולה להשתנות בעקבות ההתאמה לסוג האירוע ובעלי השמחה.

הצבעים של הפרחים יכולים להיות תואמים לפלטת הצבעים של האירוע או להיות חלק מפרטי העיצוב האישיים שלכם. כדי לשים לב לשילוב צבעים מוצלח, אנו ממלצים לבדוק את צבע המפות והקירות עם האולם או המקום בו יתרחש האירוע.

כאשר אתם בוחרים צבעי פרחים, שימו לב למערכת היחסים ביניהם. ישנם צבעים שהם צבעים "מתים" וצריכים להיות משולבים עם צבעים חיים וחמים כדי להוציא אותם לפני. שילוב שעובד מעולה הוא זהוב ולבן לדוגמה.

 

מה הכמות והגובה המומלץ לפרחים לאירועים?

תכננו אילו סדרי פרחים תרצו להשתמש בהם – זרים, ואזה עם אסופת פרחים קטנה וגבוהה, או אולי אפילו קירות ירוקים מלאכותיים. הגובה והמיקום של הפרחים באירוע גם זה נמצאים בידיים שלכם.

אם מדובר בחתונה, נכנסים אלמנטים שונים כמו פרחים מעל החופה, ומסביב לה. פרחים עבור הכלה ופרחים לשולחנות. אינכם חייבים להציב זר פרחים ענק על כל שולחן. גם פיזור עלי כותרת או כמה וורדים על המפה עצמה יכול לעשות את העבודה בשבילכם. זכרו! האירוע הוא שלכם ואתם מביאים את עצמכם בפני האורחים, ודאו שהעיצוב הוא עיצוב שאתם אוהבים ושמחים איתו.

מה הווייב שאתם רוצים להעביר באירוע?

סידור הפרחים לאירועים יכול להכליל מסרים רגשיים, כמו אהבה, הוקרה, או ברכה לימי הולדת. בחרו באופציה שמתאימה לאירוע הספציפי.

עבור חתונה מן הראוי להתאים פרחים שיעבירו אווירה רומנטית, בעוד בר/בת מצווה דורשים עיצוב צבעוני, שמח, ומודרני לאווירה צעירה וכיפית.

אם מדובר באירוע עסקי תרצו להעביר אווירה סולידית אך תרבותית. כשהאווירה פורמלית מומלץ ללעת על עיצובים קלאסיים. מנגד, אם אתם מזמינים אורחים לכנס קליל או ערב חברה, היינו ממליצים ללכת על צבעוני ובגדול, לשדר כיף, צבעוניות ורוח טובה. 

בין אם זה כנס בעבודה, חתונה או בר מצווה, תוכלו לשקול גם הזמנת סוקולנטים כמתנה לאורחים באירוע. בקישור תוכלו לבדוק עוד אופציות מיוחדות למתנות לאורחים באירוע שלכם במאמר שכתבנו.

 

עלות סידור פרחים לאירועים

קבעו את התקציב שלכם מראש והשתדלו להישאר בו. פרחים יכולים להיות יקרים, אך תמיד ניתן למצוא אפשרויות יציבות וכלכליות. עלות סידור פרחים לאירועים עשויה להשתנות באופן משמעותי בהתאם לגורמים כמו גודל האירוע, סוג הפרחים, כמות הפרחים, הסגנון האישי והעונה. 

בנוסף, אירועים גדולים יכולים לכלול סידורי פרחים רבים במקומות שונים כמו שולחנות, שדרות, וקירות צמחים ירוקים מטעם אולם האירועים או המקום בו תארחו את האירוע. 

אם בא לכם להתעלם לגמרי מחוקי הטבע, תמיד ישנה את האופציה של צמחיה מלאכותית לאירועים. צמחייה מלאכותית קיימת מכל סוג צמח ובכל עונות השנה! ניתן לעצב אותם כפי שרוצים, פרח-פרח, עלה-עלה והעיצוב ישאר יציב עד שתזיזו אותו בעצם בסוף האירוע. 

צמחיה מלאכותית יכולה להיות משתלמת ביותר, אך גם יוצרת מראה אמיתי של טבע באמצעות דמוי צמחים איכותיים וברזלים לאורכי הגבול שאינם נראים לעין כלל.

צמחיה מלאכותית לאירועים
צמחיה מלאכותית איכותית לחתונה שנראית אמיתי לגמרי

תזמון ותכנון

תכננו מראש את הזמנים להזמנת ולאספקת הפרחים, כך שתהליך הסידור ייעשה בצורה ארגונית וחלקה.

אם אתם הולכים על פרחים אמיתיים יש לוודא שהפרחים מגיעים ביום האירוע עצמו, אין להשאיר את הצמחיה הטבעית מעבר ליום באולם ללא תאורה ומים. במידה ואתם צריכים את הצמחיה לזמן של מעבר ליום אחד, יש לוודא שהם נכנסים לטיפוח ושימור. עוד על זה בהמשך. 

אם אתם הולכים על צמחיה מלאכותית, תוכלו לבחור ולהתאים את האולם או מתחם האירוע לנוחיותכם, ללא חשש מנבילה או חוסר מים ואור. צמחיה מלאכותית נשארת במקומה, יציבה ויפה – מה שנותן לכם את הפנאי לתכנן את הכל לאט לאט, להזמין את הצמחים שאתם רוצים ואף לעשות התאמות והשלמות לאחר מכן! 

 

הערכת כמויות פרחים לפי גודל האירוע

לאחר שסקרנו כבר את נושאי תקציב, וייבים, שילובי צבעים ועונות, אופציות בסוגי הפרחים וצבמחיה טבעית מול מלאכותית, אפשר להניח שכבר הבנתם את הכיוון אליו אתם הולכים. בדקו את כמות השולחנות, וגם את מספר המוזמנים אם החלטתם לתת עציץ כמתנה לאורחים, חשבו כמה פרחים נחוצים לכל חלק באירוע כמו שולחנות, קירות שזורי פרחים. יצרו רשימה והזמינו בהתאם.

סידור פרחים לחתונה

 

ספק סידור פרחים לאירועים

אם אתם לא מומחים בסידור פרחים, תשקלו לשכור צוות מקצועי לעזור באירוע.

כשאתם מתמקמים לתכנון סידור הפרחים לאירוע, זכרו שהפרחים הם חלק בלתי נפרד מהאירוע ויכולים לשדר רגשות ותחושות חגיגיות. השקיעו בבחירת פרחים נכונים, בסגנון והזמנתם בזמן, כך שהם יוכלו להפתיע ולהשאיר חותם מרהיב על האירוע שלכם.

תוכן עניינים

אהבתם את הכתבה? שתפו אותה ברשת:

השאירו פרטים לייעוץ חינם